Zoekmachine Marketing 2017-04-02T21:52:27+00:00

ZOEKMACHINE MARKETING

Meer kwalitatieve bezoekers. Meer klanten

Haal dagelijks meer uit Google en Bing

Bij zoekmachine marketing verleid je oriënterende bezoekers tot actie, middels het tonen van de beste advertentie. Op het juiste moment. Op de beste positie. Maar hoe doe je dit?

De eerste stap lijkt geslaagd: je hebt een mooie website. Maar algauw merk je dat er helaas weinig bezoekers op komen. Dan kan het zijn dat je onvoldoende zichtbaar bent in de twee grootste zoekmachines Google en Bing.

SEO en SEA

Verbeter de online vindbaarheid door gebruik te maken van 2 strategieën. De eerste is SEO, ofwel Search Engine Optimization. Hiermee wordt de organische vindbaarheid in zoekmachines verbeterd, wat gratis nieuwe bezoekers oplevert. De tweede optie is SEA (Search Engine Advertising). Ook wel bekend als AdWords, de naam die Google heeft meegegeven. Met deze variant toon je advertenties die bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Er wordt alleen betaald voor elke daadwerkelijk gerealiseerde bezoeker. De combinatie van SEO en SEA hanteren we ook vaak voor klanten. Door deze mix vergroot je direct de kans op meer kwalitatieve bezoekers.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Daarin leggen we alles uit over zoekmachine marketing. En hoe dit jouw bedrijf kan helpen.

Zoekmachine marketing internetbureau utrecht 1
GRATIS ADVIESUURTJE
Sommet-Media-internetbureau-Utrecht-vi-hau-huynh

Waarmee kan ik helpen?

Vi-Hau Huynh
Online Performance Manager

030- 227 0797
vihau@sommetmedia.nl

Zoekmachine marketing internetbureau utrecht
INFO AANVRAGEN

Google versus Bing

De twee meest gebruikte zoekmachines in Nederland is Google en Bing. Daarom is het essentieel daarop zichtbaar te zijn wanneer je wilt dat jouw website wordt gevonden.

De onbetwiste marktleider is nog altijd Google. Met een geschat aandeel van zo’n 90% wordt deze zoekmachine het meest gebruikt. Bing komt op een respectabele tweede plaats. Welke moet je inzetten en waarom?

Voor-en nadelen

Er zijn onwijs veel bedrijven die AdWords van Google gebruiken. Er kan een ontzettend groot bereik mee gecreëerd worden, wat leidt tot omzet. Mits een campagne goed is ingericht. Er zijn namelijk ook heel veel bedrijven die zonder kennis of onderzoek AdWords starten. En wanneer resultaat uitblijft wordt AdWords weer gestopt. Zonde, want dit advertentiekanaal kan zeker wel werken. Ook al is er veel concurrentie.

Een goede plan van aanpak is ook een must wanneer je wilt starten met Bing. Het grootste voordeel is dat er minder bedrijven actief zijn op dit zoeknetwerk. De kosten om bezoekers te realiseren is daardoor – relatief – laag. Een nadeel is weer dat het bereik een stuk kleiner is.

Met onze ruime ervaring in zowel Google als Bing adviseren wij klanten in het maken van de beste keuzes. Heb jij ook vragen op dit gebied? Dan ben je van harte welkom om alle informatie uit ons te trekken in een adviesgesprek. Geheel vrijblijvend.

Hoe behaal ook jij succes met zoekmachine marketing?

Het is belangrijk om een aantal zaken helder te krijgen voordat je begint met een campagne. Dit geldt voor SEO en SEA.

  1. De zoekwoorden. Wat zijn de zoekopdrachten die jouw doelgroep gebruikt? Vooraf onderzoek laten uitvoeren kan in de rest van de campagne veel tijd én kosten besparen.
  2. Het budget. Met weinig budget kan je prima resultaten bereiken, maar daar staat wel meer geduld, tijd en arbeid tegenover. Als je op een top 20 i.p.v. top 10 zoekwoorden wil concurreren om bezoekers, heb je meer simpelweg meer budget nodig.
  3. Gewenste doelen. Wil je meer naamsbekendheid generen of moeten bezoekers tot actie overgaan? Bijvoorbeeld informatieaanvraag of product bestellen. Elk doel vraagt om een andere aanpak.

Voorkom (veelgemaakte) fouten met zoekmachine marketing. Laat ons helpen bij het uitstippelen van de beste strategie. Je zult merken dat dit een competitief voordeel oplevert tegenover concurrenten.

CONTACT OPNEMEN
Zoekmachine marketing internetbureau utrecht 2