Fred van Google rekent af met slechte websites…

Op 24 maart 2017 werd er door Google bevestigd dat er een nieuwe grote update was. ‘’Fred’’ is de naam en het is de nieuwste Google algoritme update. Deze update is niet zoals alle andere algoritmes. De andere algoritmes stimuleren websites om consumenten de optimale gebruikerservaring aan te bieden. Een groot onderdeel daarvan is er ook voor zorgen dat er genoeg relevante informatie beschikbaar is.

En wat doet Fred?

Met de Google Fred update wilt de zoekmachinegigant bedrijven minimaliseren die met hun website alleen inkomsten wilt genereren. De crux zit het in het gebrek aan waarde aanbieden aan de bezoekers. Hoe ernstig zijn de maatregelen ervan? Het schokkende van deze update is dat Google deze bedrijven bestraft met ernstige dalingen in hun ranking. Hierdoor kunnen websites zelfs verdwijnen van de eerste pagina van Google ‘s zoekresultaten. Zelfs wanneer zij alle SEO-trucjes gebruiken/inzetten om toch bovenaan de resultaten te komen.

Sommet-Media-Internetbureau Google Fred update

Websites die moeten oppassen

De websites die als gevolg van de update moeten oppassen zijn:
– Blogplatforms die zwaar content gedreven zijn en geen relevantie bieden.
– Sites met veel ruimte voor advertenties op hun site.
– (Verzamel)sites met behoorlijke hoeveelheden betaalde affiliate links naar producten op sites

Misschien herken jij jouw website hier niet in, maar pas op! Ook websites die niet adverteren of geen affiliate links hebben kunnen hier ook de dupe van worden. Zoals wel vaker gaat het Google er vooral om of jij waarde kan bieden aan klanten.

 

Hoe je de Google Fred update overleeft

Het is vooral belangrijk dat je niet in paniek raakt en lukraak gaat optimaliseren. Hierdoor kan je grote fouten maken en dat wil je niet. Don’ts zijn:
– Als een gek webpagina’s te gaan verwijderen.
– De URL-structuur van jouw websites gaat optimaliseren.

Wat je weer wel kunt doen is:
– Ervoor zorgen dat jouw affiliate links relevant zijn
– Het beperken van het aantal advertenties op jouw websites en de ruimte voor de advertenties
– Checken welke onderdelen zwak zijn qua relevantie

Op dit moment is dit alles wat we weten van ‘’Fred’’. Daarom houden we in onze statistieken bij welke impact de Google Fred update heeft voor de klantenwebsites alsmede eigen projecten. Blijf onze website en Social media om onze nieuwe bevindingen te lezen. Of check informatie van deze specialist.

Wil je actie ondernemen om Fred de baas te zijn, maar nog niet wetende hoe? Neem hier contact met ons op voor advies.

By | 2017-04-13T16:22:55+00:00 april 13th, 2017|Geen categorie|